Fotografie ze závodů
- https://eu.zonerama.com/StanislavMrazek/Album/11681560?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1zItMLEE3Qjot5DLXgl6vdnm-EP8j1V0sxZgA2PjmVyMZ83ZfNT25eP_c_aem_1dqoBTTVpS1iRWYM_a4KXA
- https://www.facebook.com/AlesLopraisDakarLive
Výsledky závodu 29. 6. 2024
MT Rychtářov, srdečně zve všechny příznivce historických motocyklů na již 25. ročník MOPED RALLYE RYCHTÁŘOV. Závody jsou vypsány tradičně ve dvou kategoriích moped originál a speciál. Kategorie moped speciál bude doplněna kategorií FICHTL speciál, startující ve společných rozjížďkách. Z organizačních důvodů PROSÍME všechny závodníky o nezávaznou registraci (pro předem registrované záruka nižšího startovního čísla)
- Přihláška k závodu ke stažení zde
- Prohlášení zákonného zástupce
nezletilého jezdce pro účast v závodu ke stažení zde
Občerstvení zajištěno po celou dobu konání akce. Těšíme se na Vás!
Trasa závodu
Základní pravidla
Závody mopedů kategorie ORIGINÁL: viz. pravidla kategorie Originál.
Závody mopedů kategorie SPECIÁL: viz. pravidla kategorie Speciál.
Závody FICHTL SPECIÁL: viz pravidla Slovácký fechtl CUP kategorie JAWA 50 Speciál
Kategorie VETERÁN: se mohou účastnit všichni jezdci ve věku 50 a více. Jezdci standardně závodí v kategoriích Originál i Speciál včetně bodového hodnocení. Navíc budou jen samostatně vyhodnoceni pro svou kategorii.
Signální vlajky: Při organizaci závodu budou jednotliví pořadatelé na trati používat signální vlajky. Žlutá – Signalizuje nebezpečí na trati, mává se s ní na stanovišti před nebezpečím. Zakazuje předjíždění a jezdci by měli zpomalit. Červená – Zastavuje závod. Jezdci musí okamžitě přestat závodit a musí se připravit na zastavení. Šachovnicová vlajka – Máváním vlajkou na cílové čáře se ukončuje závod. V případě okruhového závodu se bude značit nájezd do předposledního kola tabulkou s číslem 2 a nájezd do posledního kola tabulkou s číslem 1 v prostoru cíle.
Povinná výbava jezdce: Motocyklová ochranná přilba, ochrana zraku, pevná obuv, dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem jsou nutnou podmínkou startu v závodě. Vše platí nejen při závodě, ale i během testování stroje a v zaváděcím kole! Při zkoušení stroje je možné jezdit pouze ve směru závodu. Během závodu musí mít každý jezdec na řídítkách, nebo mezi řídítky a předním kolem, připevněnou tabulku se startovním číslem tak, aby bylo číslo jasně čitelné a nezaměnitelné s jiným startovním číslem z čelního pohledu na motocykl během celého závodu. Jezdec musí zajistit, aby startovní číslo bylo čitelné!!! Minimální rozměry tabulky pro startovní číslo jsou 200 x 140 mm. Výška čísla musí být minimálně 90 mm, šířka čáry číslice musí být minimálně 10 mm. Barva tabulky musí být bílá nebo žlutá, číslo černé.
Prezentace jezdce a přejímka strojů: Každému jezdci bude při přejímce převzat jenom jeden stroj, na kterém absolvuje celý závod pouze v této kategorii. Ředitel daného závodu určí tři až šest komisařů a to vždy z pořádajících organizací, které je delegují. Při prezentaci jezdec podepíše čestné prohlášení, že vlastní platný řidičský průkaz a doklad o zákonném pojištění mopedu, jinak mu nebude umožněna účast v závodu. Každý jezdec startuje na vlastní riziko a nebezpečí. Organizátor závodu může při uzavřeném závodu připustit na start jezdce bez řidičského průkazu. Jezdec mladší 18 let musí mít písemné potvrzení se souhlasem rodičů formou úředně ověřeného podpisu, zákonného zástupce, týkající se účasti v konkrétním závodu.
Protesty: Po skončení finálové jízdy ihned prvních 13 jezdců povinně odstaví stroje do pořadateli vymezeného prostoru určeného pro případný protest na motor, převodovku, rám, nebo nesportovní chování (výměna stroje, krácení tratě, atd.). První klasifikovaný stroj a další 2 vylosované se povinně podrobí technické prohlídce i bez podaného protestu. Způsob technické kontroly bude ještě diskutován a upřesněn na rozpravě s jezdci . Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po oficiálním zveřejnění výsledků dané kategorie. Oficiálně je závod ukončen vyvěšením výsledkové listiny a písemným uvedením času, případný protest je možný ještě 10 minut po vyvěšení času. Písemně u organizátora závodu. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Pokud bude nutné stroj rozebrat, bude se uplatňovat presumpce neviny a k rozebrání stroje dojde až po vyřazení jezdce ze závodu, popřípadě po finálové jízdě. Jezdec, který protest podává, složí 500 Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování).
Moped ORIGINÁL
Karburátor: Originál S11, S22, S23 a JAWETA včetně původních podložek. Podložka může být nahrazena podložkou o stejném rozměru z libovolného materiálu o síle maximálně 3 mm. Difuzor karburátoru průměr maximálně 15mm. Karburátor může být opatřen libovolným filtračním materiálem, ale nesmí být použit jakýkoliv nadstavec sání. U stadionu typu S22 a S23 je povolena izolace mezi válec a karburátor o tloušťce 6mm.
Zapalování: Originál magneto PAL – hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Repliky původních cívek a kontaktů povoleny, kontakty musí být na původním místě. Povolena vnější indukční cívka. Rozměry, materiál a provedení všech dílů musí být původní a zapalování musí mít namontovány obě funkční cívky. Nýty magneta mohou být z důvodu bezpečnosti zesílené, maximálně na nýty o průměru 5mm. Je povolená podložka pod nýty o síle 3mm a maximálním průměru 45mm z libovolného materiálu. Nutný originální kryt magneta. Kondenzátor pouze jeden, na původním místě.
Převodovka: Originální převodové poměry, dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 13 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena. Spojka musí mít původní počet 4 kolíků, zajištění spojky je při zachování rozměrů kolíků libovolné.
Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoru zachována, včetně rozměrů. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, není povolena replika. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu, včetně umístění funkčního dekompresoru. Lanko a páčka nejsou povinné. Nádrž musí být původní a moped musí mít vodičem zapojená obě světla (Tedy přední a zadní) minimálně shodného vzhledu.
Vnitřní úprava motoru: 50 cm 3 – vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Válce originál S11, S22, S23 a Jaweta. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci musí mít originální rozměr, dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice původní, možná replika, pístní čep 10 mm. Ojnice nesmí mít jehly, nebo jehlové ložisko pro uložení pístního čepu. Pokud jezdec používá čínskou repliku ojnice, musí při kontrole stroje demontovat píst, za účelem kontroly. Replika ojnice nesmí být jakkoliv upravována. Píst musí mít minimálně dva kroužky o síle 2 mm. Ojniční pouzdro musí být z jednoho kusu.
Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální, včetně délky. Je možná novo-výroba podle rozměrů originálu. Vnitřek tlumiče výfuku originál. Na výfuku je povolen v rámci bezpečnosti libovolný držák tlumiče výfuku na stejném místě jako původní uchycení a rovněž je povoleno přídavné uchycení kolene výfuku k válci. Koleno výfuku má vnitřní průměr 26 mm.
Chlazení: Pouze vzduchem. Originální vzhled bez jakýchkoliv doplňků.
Brzdy: Pouze originál S11, S22, S23 a Jaweta k danému modelu. Je možná replika, ocelový štít povolen. V rámci bezpečnosti může být použita zesílená aretace brzdy.
Ráfky a pláště: Pláště originál průměry(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.
Vidlice, rám, řidítka a blatníky: Vše originál, možná zcela shodná replika. Z důvodu bezpečnosti je povoleno přídavné uchycení předního blatníku. Může být použit zcela shodný rychlopal plynu jako u Pionýra, ne jiný!!! Stojan stroje a nosič není povinný. Sedlo stroje nemusí být původní.
Moped SPECIÁL
Karburátor: Originál S11, S22, S23 nebo z motocyklu pionýr. Bez sacího kolínka, umístěn v hlavní ose motocyklu za válcem. Podložka pod karburátor může být maximálně 10 mm tlustá z libovolného materiálu. Maximální povolená velikost difuzoru karburátoru je 17mm. Rozvod sání pístem, membránové, nebo šoupátkové sání není dovoleno. Laditelné trysky jsou povoleny.
Zapalování: Originál magneto PAL – hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Vnější cívka, vnitřní cívka a kontakty jsou povoleny jakékoliv. Bezkontaktní a tyristorové zapalování povoleno. Kryt zapalování musí být odlitek s uchycením na dva šrouby, nemusí být původní, ale musí zajistit ochranu v případě odtržení magneta.
Převodovka: Originální převodové poměry – dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 15 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena.
Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoru zachována. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, nebo vyrobena ze slitiny hliníku podle rozměrů originálu. Zesílený spalovací prostor je povolen. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu.
Vnitřní úprava motoru: 50 cm 3 – vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci: dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice je povolena jakákoliv s pístním čepem o průměru maximálně 12 mm. Píst musí být ze slitiny hliníku.
Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální (S11 nebo S22). Je možná novovýroba podle rozměrů originálu. Délku rovné části kolena možno krátit dle potřeby. Vnitřek tlumiče výfuku je libovolný. Tlumič výfuku nesmí mít vnější přídavnou koncovku. Může mít pouze jedno vyústění libovolného průměru, nesmí však být větší než originál.
Chlazení: Pouze vzduchem. Vodní chlazení není přípustné. Žebra válce a hlavy se nesmějí zvětšovat navařováním, nýtováním ani jiným způsobem. Jakékoliv lapače vzduchu jsou nepřípustné.
Brzdy: Pouze bubnové s mechanickým ovládáním. Bubny stadion S11, S22, S23 nebo z motocyklu pionýr. Přední brzda je ovládána pouze páčkou z řídítek, zadní brzda pouze šlapadly. Kotoučové a jiné brzdy jsou zakázány.
Ráfky a pláště: Pláště originál průměry (moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.
Vidlice, rám a řidítka: Přední vidlice pouze typově shodná s rámem, je možno užít tlumiče pérování. Zadní kyvná vidlice u S22 a Jaweta musí být původní včetně odpružení bez olejového tlumení. Rám je povolen pouze originální. Vyztužení rámu, vidlic a řídítek proti prasknutí je povoleno. Ocelové blatníky jsou povinné, pokud možno originální. Řidítka mohou být pouze originální. Je možné použít repliku vyrobenou podle originálu s maximální šířkou 70 cm. Tlumiče řízení jsou zakázány.